El Xiquitillibrot és una iniciativa per escriure, per llegir, per
passar-ho bé a l’escola.
Va partir d’una inquietud per fer que els xiquets trenquen la rutina diària de la llibreta i del llibre i que s’embarquen en una activitat diferent, un treball d’equip ajuntant alumnes majors i xicotets.
L’activitat que es proposa, per segon any consecutiu, és confeccionar entre l’alumnat del col·legi, un gros llibre on hi ha de tot, dibuixos, textos i passatemps.
El primer xiquitillibrot es va proposar el curs passat dins la setmana de la lectura. I com l’activitat va ser molt ben acollida, el resultat ha agradat.
I a nosaltres, en la caseta especial de l’Elias Tormo també, i enorgullides del treball fet volem seguir.
Va partir d’una inquietud per fer que els xiquets trenquen la rutina diària de la llibreta i del llibre i que s’embarquen en una activitat diferent, un treball d’equip ajuntant alumnes majors i xicotets.
L’activitat que es proposa, per segon any consecutiu, és confeccionar entre l’alumnat del col·legi, un gros llibre on hi ha de tot, dibuixos, textos i passatemps.
El primer xiquitillibrot es va proposar el curs passat dins la setmana de la lectura. I com l’activitat va ser molt ben acollida, el resultat ha agradat.
I a nosaltres, en la caseta especial de l’Elias Tormo també, i enorgullides del treball fet volem seguir.
El xiquitillibrot va quedar molt bé.
Els dibuixos de tots els alumnes creats sota el lema “els llibres cobren vida
l’il·lustren separant els treballs de cada cicle. Cada nivell ha aportat segons
va voler. És un treball voluntari, no s’obliga a participar però...
Este curs ja hem començat programant
un calendari per a que el gros llibre, ple d’històries, dibuixos i color, passe
per totes les classes quinzenalment. En estos moments està a les classes
d’Infantil-3 anys, i per ordre anirà passant.
El xiquitillibrot va “de classe en classe” i cada tutor disposa què fa
amb ell, bé mirar-lo col·lectivament o deixar-lo a la prestatgeria per a lectura
individual en classe, bé deixar-lo per a casa per a que el veja la família...el
tutor es fa càrrec del llibre durant el tenps que li toca i puntualment ha de
passar-lo a la classe següent segons l’ordre establert que generalment són dos
setmanes per classe.
L’ordre és el següent:
OCTUBRE
|
I-3
|
|
NOVEMBRE
|
I-4
|
|
NOVEMBRE
|
I-5
|
|
DESEMBRE
|
1r A
|
|
DESEMBRE
|
1r B
|
|
Vacances- Vacances - Vacances - Vacances - Vacances -
Vacances - Vacances
|
||
GENER
|
2n A
|
|
GENER
|
2n B
|
|
FEBRER
|
3r A
|
|
FEBRER
|
3r B
|
|
MARÇ
|
4t A
|
|
MARÇ
|
4t B
|
|
Vacances- Vacances - Vacances - Vacances - Vacances -
Vacances - Vacances
|
||
ABRIL
|
4t C
|
|
MAIG
|
5eA
|
|
MAIG
|
5e B
|
|
JUNY
|
6eA
|
|
JUNY
|
6eB
|
|
BIBLIOTECA
|
||
Vacances- Vacances - Vacances - Vacances - Vacances -
Vacances - Vacances
|
||
M'encanta! Quina idea més bona!
ResponEliminaAls alumnes els encanta...i a nosaltres...també!!
ResponEliminaMolt bona iniciativa per motivar al treball comunitari, felicitats per dur endavant projectes que engresquen als nens a llegir i dibuixar! :-)
ResponEliminaMoltes gràcies pel teu comentari...és un projecte molt motivador en el que participa tota la comunitat educativa...a més que els agrada molt...un abraç
Elimina