El que proposem és elaborar l’horari de la classe amb
imatges. D’aquesta manera, als alumnes que presenten dificultats per a
organitzar el seu temps els resultarà més fàcil estructurar la jornada escolar.
Amb els horaris visuals els alumnes podran anticipar esdeveniments que es puguen
eixir de la rutina (una excursió, una xerrada, un taller, etc.) per evitar-los
estats d’ansietat. Els horaris visuals són essencials per a alumnes amb TEA o
Síndrome d’Asperger, per exemple.
Plastificarem
les imatges que corresponen a cada assignatura i als temps de pati, esmorzar,
etc. Quan els alumnes entren a classe, pot haver uns encarregats de fer
l’horari del dia. Es col·loquen totes
les imatges (amb velcro, per exemple) una baix de l’altra. Mireu la foto:
Quan ha passat una
hora i s’ha acabat la classe, l’alumne anirà a l’horari visual i girarà la
imatge per a representar que ha finalitzat esta assignatura. D’aquesta manera
els alumnes veuen quantes hores els queden per anar a casa, per a eixir al
pati, etc. Mireu la foto:
Esta activitat està adaptada d’una trobada al llibre "Activitats de
tutoria per a mestres” del CEIP
Puig d’en Valls (Eivissa), on els dibuixos són de Toni Marí Marí “Tirurit”
(Eivissa) i la coordinadora és Elena Garcia Morell.
A continuació us deixem els enllaços a les plantilles per a poder confeccionar el vostre horari visual. El trobareu en valencià, castellà i en les dos llengües. Cliqueu sobre cada imatge per accedir-hi:
- Plantilla horari visual en valencià.
- Plantilla horari visual en castellà.
- Plantilla horari visual bilingüe.
- Imatges de l'horari en valencià.
- Imatges de l'horari en castellà.
- Imatges de l'horari bilingüe.
M'encanta aquest recurs!
ResponEliminaEl pinterejo ;)
Besets
Carme
Gràcies Carme...en la nostra escola, totes les aules de primer cicle tenen este horari visual...i als nens els agrada molt...encantades de compartir recursos...besets
Elimina