- Reconèixer les característiques físiques d’un personatge. Es pot treballar en afirmatiu o negatiu.
- Sota suport fotogràfic de persones, construir frases descriptives de característiques físiques, vestuari i complements.
- Diferenciar entre els verbs TENIR i POSAR:
- TENIR ( que no es pot posar ni llevar al moment com cabells, ulls, nas...)
- PORTAR (que si es pot llevar i posar, canviar, amb facilitat com camisa, gorro...)
MATERIAL
- Un tauler on hi ha marcats en diferents colors els espais per a cada carta o característica:
- Un rectangle gran per a la fotografia,
- A la part superior un quadrat menut per a posar què és (home, dona, jove, xiquet, xiqueta, vell, vella...)
- A l’esquerra un quadrat per a la característica que respon a la pregunta QUÈ TÉ? Si se’n volen posar més es col·loquen davall.
- A la dreta un quadrat per a la característica que respon a la pregunta QUÈ PORTA? Si se’n volen posar més es col·loquen davall.
- Baralla de cartes amb fotografies de persones: Poden ser fotografies de:
- Desconeguts ( es pot fer servir material d’altres jocs)
- Fotos personals o familiars dels alumnes que poden aportar de casa
- Fotos personals que es poden fer en classe, treballant alhora el nom de les peces de roba personals, i característiques físiques mentre es fa la fotografia.
- Personatges famosos trets de revistes.
- Targetes amb noms de característiques o complements dels personatges fotografiats. Material que s’amplia segons les fotografies aportades i que van ampliant la varietal de frases que s’hi poden fer al joc.
SUGGERIMENTS DE TREBAL
- El mestre tria una fotografia i l’alumne ha de completar el tauler amb característiques físiques i complements, la quantitat de característiques és segons el nivell de dificultat que es vulga aplicar. Fer la frase correcta atenent a la diferenciació verbal entre tenir i portar.
- El mestre posa característiques i l’alumne busca el personatge, la quantitat de característiques segons el nivell de dificultat. Fer la frase correcta atenent a la diferenciació de tenir i portar.
- L’alumne tria foto de personatge i ajusta les característiques. Fer la frase correcta atenent a la diferenciació de tenir i portar.
- Les frases desbaratades: Les tres variants anteriors es poden fer amb elements erronis però que s’especifica al moment de construir a frase.
- Si hi ha més alumnes s’hi poden fer dos equips i acumular punts segons encerts.
*(Adaptació de Mariló Sanz per a alumnes de logopèdia basada en el material específic d’Audició i Llenguatge “Jocs de lèxic i expressió” de l’editorial ALBER).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada