El quart capítol de la sèrie Mestres s'anomena: Com aprenem? , i es va emitir en TV3 el 21 de febrer del 2012. Transcrivim a continuació les paraules de presentació del capítol que hi trobem a la web de TV3.
“Els pares i mares d’avui s’han acostumat a sentir paraules com grups cooperatius, educació lenta o aprenentatge per competències. També hi ha debat social sobre la conveniència de memoritzar, sobre els continguts que cal ensenyar als nens i sobre la vigència de les classes magistrals. La idea del mestre que “ensenya” va sent substituïda per la del mestre que ajuda i acompanya els nens a aprendre. Les classes cada cop són més actives, vivencials i basades en la realitat de l’entorn. Ens preguntem què i com cal aprendre a l’escola, i a quin ritme...i veiem com aprenen a llegir i escriure els nens de l’Escola Fructuós Gelabert de Barcelona, un centre que aplica l’educació lenta i on l’objectiu és formar adults crítics, enamorats de les paraules. Descobrim també l’Escola Mare de Déu de Montserrat de Terrassa, que ha implicat mares i mestres voluntàries en una activitat d’estudi extraescolar, fet que ha millorat molt els resultats dels seus alumnes
El científic Manel Esteller, director de l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge, explica què és l’epigenètica als alumnes de batxillerat de l’Escola Fundació Llor de Sant Boi, on va estudiar, i ens presenta el professor de Química, que, quan ell feia BUP, li va despertar l’interès per la ciència.
El grafisme del capítol ha comptat amb la participació de l’Escola Virolai de Barcelona.”
En l'apartat de LA VEU DELS NENS, els alumnes opinen sobre com els hi agraden les classes i com creuen que s’aprèn millor
Ací teniu el vídeo:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada