Des que Howard Gardner va plantejar l’existència de les intel·ligències múltiples, s’han fet molts de descobriments.
Segons la Vikipèdia , la teoria de les intel·ligències múltiples és un model proposat per Howard Gardner en el qual la inteligència no és vista com una cosa unitària que agrupa diferents capacitats específiques amb diferent nivell de generalitat. Gardner defineix la intel·ligència com la capacitat de resoldre problemes o crear productes que són valorats en un o més contextos culturals.
Defineix les intel·ligències múltiples com un potencial biopsicològic per processar info rmació que es pot activar en un marc cultural per resoldre problemes o crear productes que tenen valor per a una cultura. Gardner reconeix que per a desenvolupar-se òptimament en la vida no és suficient tenir un gran expedient acadèmic. Hi ha persones amb gran capacitat intel·lectual que no són capaces de triar correctament els seus amics. Per altra banda, podem trobar persones que no han tingut un bon expedient acadèmic però que han triomfat en el món dels negocis o en la seva vida personal. Com bé diu Gardner: "Per a desenrotllar-se óptimament en la vida no és suficient amb tindre un gran expedient acadèmic".
Howard Gardner ens parla de l’existència de vuit tipus diferents d’intel·ligència:
-lingüística
-logicomatemàtica
-musical
-cineticocorporal
-visual espacial
-naturalista
-interpersonal
-intrapersonal.
Aquestes dues últimes, interpersonal i intrapersonal, han estat fusionades per Daniel Goleman com a intel·ligència emocional.
Amb el següent dibuix de "Tirurit", queden explicades molt bé: l'escola som un tren en el que cada alumne té cabuda en un vagó diferent...
Volem parlar-vos també de GRAÏM, Grup de recerca de l’aplicació de les intel·ligències múltiples. En la seua pàgina, tenen un xicotet test que us pot ajudar a conèixer un poc més quina inteligència utilitza més cada alumne.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada