Ens podeu seguir en...

Síguenos en Twitter Siguenos en Facebook Siguenos en Google+ Siguenos en Pinterest Siguenos en Blogger Siguenos en Google+

diumenge, 31 de març de 2013

"23 maestros de corazón..."

Si cliqueu sobre la imatge podreu accedir a la descàrrega gratuïta en pdf del llibre “Veintitrés maestros, de corazón. Un salto cuántico en la enseñanza”.


El llibre està escrit per Carlos González Pérez . S’ha dut a la pràctica amb alumnes reals i l’experiència s’ha registrat en una pel·lícula-documental anomenada "Entre maestros" i rodada per la productora “Alea Docs & Films”
Si voleu vore la pel·lícula, cliqueu sobre el següent enllaç:


Si voleu conéixer més sobre el projecte i les experiències de Carlos González, no deixeu de visitar el bloc



dissabte, 30 de març de 2013

Premi Liebster Award

Ja fa uns dies ens va arribar un nou premi blogaire de la mà de:


també per part de:



i per una tercera via:




Des d’ací els donem les gràcies per pensar amb el nostre bloc.
El premi és el següent:


El “Liebster Blog Award”, és un premi que es concedeix a blocs que, com el nostre, tenen menys de 200 seguidors. D’aquesta manera donarem a conèixer moltíssims blocs que, tot i no tenir molts seguidors, treballen cada dia amb molta il·lusió per fer difusió de les seues idees, experiències…
Les condicions que tenim per poder disfrutar del premi són les següents:
-          Nomenar i agrair el premi a la persona que te’l va concedir.
-          Respondre a les onze preguntes que et formulen.
-          Concedir el premi a altres onze blocs que t’agraden i que estiguen començant.
-          Formular onze preguntes per a que responguen els blogaires als que has premiat.
-          Visitar els blogs que han estat premiats juntament amb el teu.
-          Informar als blogaires del seu premi.

Les preguntes que ens formula Natalia Longo del bloc “Orientación Condesa” són les següents:
  • Per què vas decidir crear un bloc i quan vas començar? Vam començar a fer este bloc per una necessitat personal de tindre organitzats tots els recursos que utilitzàvem amb els nostres alumnes i per donar resposta tant a mestres, com a famílies i alumnes. Vam començar en setembre del 2012.
  • Què t’aporta tenir un bloc? Tenir un bloc ens aporta molta satisfacció tant personal com professional. Ens agrada molt compartir recursos i experiències amb tot el món.
  • Quin ha sigut el post del teu bloc que més èxit ha tingut? A què ho atribueixes? Els posts amb més èxit són aquells per a treballar la lectoescriptura i les taules de multiplicar. Ho atribuïm a la necessitat de mestres i famílies per a treballar estos conceptes.
  • Utilitzes les xarxes socials? Sí, el nostre bloc també té facebook, twiter, google+, pinterest, ScolarTic i Linkedin. Pensem que són molt importants les xarxes socials per a estar informats.
  • Per a tú, què significa educar? Educar és traure de cada xiquets i xiqueta el màxim de les seues possibilitats de tot allò que li pot servir al futur per a viure de manera feliç.
  • Has viscut algun fet important a través del bloc? Important és la satisfacció que ens dóna el fet de poder relacionar-nos entre nosaltres per mig de la xarxa, el bloc permet intercanvi d’idees i experiències i el poder fer-ho i tenir resposta és important per a nosaltres.
  • Què has aprés a nivell personal o professional en l’últim any? Que en som molts els que estem preocupats per l’educació, els que no tirem la tovalla malgrat les circumstàncies adverses que conviden a fe-ho.
  • Quina és la teua frase preferida sobre educació? Tenint les coses clares sobre com actuar “Viu com penses o acabaràs pensant com vius”. No hem de deixar-nos portar per les idees i hem d’aconseguir xiquets que al futur tinguen personalitat pròpia i esperit crític.
  • Quin consell donaries a les persones sobre el món dels blocs? Animem a tot el món a fer un bloc. Si sou mestres, un bloc d’aula és un recurs extraordinari. 
  • Quasi tots els que tenim un bloc, escrivim sobre el que realment ens agrada o motiva, com li explicaries a algú la importància de la vocació per algo, de perseguir els somnis...? No hi ha res més bonic que fer les coses amb il·lusió i la il·lusió s’ha de transmetre no explicar-la. 

Nosaltres proposem les mateixes preguntes per als blocs premiats...enhorabona a tothom!!
Els blocs que pensem que es mereixen el premi són:












divendres, 29 de març de 2013

TDAH: Manual per a famílies i professorat

Des de la “f.e.a.a DAH:  Federación Española de Asociaciones de Ayuda al Déficit de Atención e Hiperactividad”,


hem trobat un Manual per a famílies i professorat . Es tracta d’un material de recolzament per al treball en equip relacionat amb el TDAH. És un recurs per a pares, mares, cuidadors i personal docent de tota Europa, elaborat per a la cooperació en l’assistència dels nens amb TDAH.
Cliqueu sobre la imatge per accedir al material.


En la següent imatge, podem conèixer els àmbits que tracta el manual.



Podeu clicar sobre cada imatge, per accedir a cada un dels apartats.

  • Diagnòstic i tractament:



  • Millora de les habilitats per a l'educació i l'estudi:


  • Control de la conducta:


  • Reforç de les habilitats socials i per a la vida quotidiana:


  • Informació adicional:



dijous, 28 de març de 2013

dimecres, 27 de març de 2013

Matemàtiques simpàtiques 2

Des de educacyl

i dins de la zona “alumn@s  primaria”

continuem mostrant-vos dos seccions més de l’apartat que ja vam presentar l’altre dia i que s’anomena Matemàtiques simpàtiques.

  • Matemàtiques simpàtiques III



  • Matemàtiques simpàtiques IV


dimarts, 26 de març de 2013

L'illa del tresor

Des de educacyl

i dins de la zona “alumn@s  primaria”

hem trobat un  joc super divertit en el que es podeu convertir en pirates per a trobar un tresor, anomenat "L'illa del tresor"...voleu provar??
Hi trobareu jocs combinats de matemàtiques i de llengua, així com preguntes relacionades amb els valors.
Cliqueu sobre la imatge per començar a jugar.


dilluns, 25 de març de 2013

"Pelayo y su pandilla": Medi físic i Social

Continuem presentant-vos als divertits: “Pelayo y su pandilla”.


En aquesta entrada volem que conegau el tercer dels apartats: Medi físic i Social.



 Es composa d’onze unitats que passem a ensenyar-vos a continuació. Si voleu conèixer el contingut de cada untitat, haureu de clicar sobre cada imatge. En cadascuna d’elles hi trobareu una història i activitats relacionades amb ella.















 






Recurs trobat a la plataforma NEA de educastur de la Conselleria d’Educació i Ciència del govern del principat d’Astúries



diumenge, 24 de març de 2013

Blogs i webs sobre Educació Musical

Mª Jesús Camino Rentería de Educa con Tic


ens deixa este mapa conceptual en el que ens ensenya blogs i webs sobre Educació Musical classificats per províncies.
Cliqueu sobre la imatge per coneixer’ls.