Ens podeu seguir en...

Síguenos en Twitter Siguenos en Facebook Siguenos en Google+ Siguenos en Pinterest Siguenos en Blogger Siguenos en Google+

dissabte, 30 de juny de 2012

Jocs Olímpics


Des de “educacylPortal de Educación” (Informació On-line per a la Comunitat Educativa de Castella i Lleó),

hem conegut estos divertits Jocs Olímpics on trobareu molts de jocs classificats per etapes educatives per a que els vostres fills ho passen bé este estiu al mateix temps que estan aprenent. Cliqueu sobre la imatge si voleu començar a jugar.


Estos són els jocs que trobareu:

  • a la categoria d'Infantil:


  • a la categoria de Primària:


  • a la categoria de Secundària:



dijous, 28 de juny de 2012

Treballar els hàbits 6: Cordar-se les sabates

El sisé hàbit que anem a explicar-vos per a treballar a casa és un que també fem a sovint: Cordar-se les sabates. L’objectiu és que els nostres fills i filles, des de ben xicotets, tinguen un bon hàbit de vestir-se sols i s’acostumen a cordar-se les sabates.
Mitjançant una plantilla de dibuixos com els de l'exemple, els nostres fills ens explicaran les passes que s’han de seguir per cordar-se les sabates. És convenient que els deixem explicar-ho a ells, per assegurar-se que ho han entés.






Una vegada explicat, es posaran en pràctica els coneixements adquirits. Al acabar el dia, els nostres fills i filles tindran un full de registre en el que, amb l’ajuda i la supervisió dels pares i mares, anotaran si han aconseguit fer correctament l’hàbit que estan treballant, en aquest cas, cordar-se les sabates. Podran pintar una sabata cada vegada que segueixen totes les passes dels dibuixos de dalt. Ho han de fer sense ajuda.



Les activitats estan basades en una idea dels quaderns “Acción tutorial en Educación Infantil paso a paso” de Mª José Marrodán Gironés. Ed. Icce i adaptades en el llibre "Activitats de tutoria per a les famílies” del CEIP Puig d’en Valls (Eivissa), on els dibuixos són de Toni Marí Marí “Tirurit” (Eivissa) i la coordinadora és Elena Garcia Morell.

dimecres, 27 de juny de 2012

Recursos Digitals per ensenyar, aprendre i treballar.

En la pàgina web del CREDA (Lleida): Centre de recursos educatius per a deficients auditius




Hem trobat una pàgina molt interessant…“Recursos Digitals per ensenyar, aprendre i treballar.” Cliqueu sobre la imatge per accedir a la pàgina.


Recursos digitals per ensenyar, aprendre i treballar és una pàgina que neix a la Zer l’Eral (Lleida): zona escolar rural que agrupa les escoles dels municipis d’Alfés, Alcanó, Sarroca, Sunyer i Torrebesses.


Va ser creada i coordinada pel seu director Pep Borràs Carles que consta, juntament amb la coordinadora d’informàtica de la Zer, Gesamina Vallés, com a propietaris de la pàgina. Tots els mestres de la Zer estan repartits en seminaris de treball i són els encarregats de revisar els continguts de la pàgina i anar afegint-ne de nous. La idea, segons paraules dels creadors “és crear un portal pedagògic útil i àgil on els nostres alumnes trobin recursos digitals per aprendre i practicar aspectes concrets del currículum de forma intuïtiva, ràpida i fàcil.”
Esperem que us resulte profitosa...
Hi trobareu els següents apartats:


Per saber més sobre esta pàgina de recursos, podeu clicar en el següent títol: 

També hi ha un apartat de recursos per als mestres classificats per etapes de la següent manera. Si cliqueu sobre la imatge, podeu accedir als recursos.


Dins de cada àrea trobem tots estos apartats:







dimarts, 26 de juny de 2012

Resolució de problemes matemàtics


Des de la pàgina intef (Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado),


trobem un joc anomenat “ProblemáTICas” que ens facilita la tasca de la resolució de problemes. L’objectiu d’este joc és permetre als alumnes a aprendre matemàtiques. “ProblemáTICas” aporta procediments de resolució que no són possibles amb material imprés i prioritza els aspectos formatius (raonaments, capacitat d’acció simbòlica, curiositat, creativitat, perseverancia, exhaustivitat…) front a altres aspectos més instrumentals (conceptes, tècniques, algoritmos, fòrmules, mètodes…). Este joc està fet per Juan Moreno i editat per ITE, webmaster@educacion.es, Ministerio de Educación. Cliqueu sobre la imatge per començar a jugar.


dilluns, 25 de juny de 2012

Organitzador setmanal


Des de la pàgina web trastornohiperactividad.com,


hem trobat un “Organitzador setmanal” online. Es tracta d’una plantilla per a organitzar-se, tant els matins com les vesprades. Els xiquets podran triar les pegatines, segons l’activitat que hagen de fer. Una vegada completat l’horari setmanal, es pot imprimir. Una tasca que recomanem, no sols amb alumnes amb TDAH. Este recurs és molt útil per a molts xiquets, i més ara que han començat les vacances d'estiu i també ens fa falta organitzar-se.
Cliqueu sobre la imatge per accedir a l’organitzador.


Fa temps, en el nostre bloc, vam publicar unes entrades relacionades amb l’organització en casa: abans d’anar a escola i després de l’escola. Ací teniu els enllaços, clicant sobre cada imatge.
ORGANITZAR ELS MATINS: ABANS D'ANAR A ESCOLA

 ORGANITZAR LES VESPRADES: DESPRÉS DE LES CLASSES

dissabte, 23 de juny de 2012

Què és l'autisme?


Des del bloc El sonido de la hierba al crecer, hem trobat este document que ha elaborat una mare (l’autora del bloc), per a explicar al seu fill amb autisme i als seus companys: “Què és l’autisme?”. Cliqueu sobre la imatge per accedir al document




I ací teniu l’entrada que va fer Anabel  contant la seua experiència en la classe del seu fill...és realment emocionant!! 


dijous, 21 de juny de 2012

Festa de la Música


La Festa de la Música és una celebració internacional que se celebra cada 21 de juny amb motiu del primer dia d’estiu.
Cliqueu sobre la imatge per saber-ne més en la Wiquipedia.


Taules de multiplicar

Seguint amb la nostra recerca personal de recursos per aprendre les taules de multiplicar d'una manera lúdica i divertida, hem trobat un altre joc que us deixem per a que el proveu. Cliqueu sobre la imatge per començar a jugar.


dimecres, 20 de juny de 2012

Treballar els hàbits 5: Cordar-se la jaqueta

El cinqué hàbit que anem a explicar-vos per a treballar a casa és un que ja l’hem iniciat: Cordar-se la jaqueta. L’objectiu és que els nostres fills i filles, des de ben xicotets, tinguen un bon hàbit de vestir-se sols i s’acostumen a cordar-se ells els botons de la jaqueta.
Mitjançant una plantilla de dibuixos com els de l'exemple, els nostres fills ens explicaran les passes que s’han de seguir per cordar-se la jaqueta. És convenient que els deixem explicar-ho a ells, per assegurar-se que ho han entés.






Una vegada explicat, es posaran en pràctica els coneixements adquirits. Al acabar el dia, els nostres fills i filles tindran un full de registre en el que, amb l’ajuda i la supervisió dels pares i mares, anotaran si han aconseguit fer correctament l’hàbit que estan treballant, en aquest cas, cordar-se la jaqueta. Podran pintar un botó cada vegada que segueixen totes les passes dels dibuixos de dalt. Ho han de fer sense ajuda.



Les activitats estan basades en una idea dels quaderns “Acción tutorial en Educación Infantil paso a paso” de Mª José Marrodán Gironés. Ed. Icce i adaptades en el llibre "Activitats de tutoria per a les famílies” del CEIP Puig d’en Valls (Eivissa), on els dibuixos són de Toni Marí Marí “Tirurit” (Eivissa) i la coordinadora és Elena Garcia Morell.

dimarts, 19 de juny de 2012

Còmic: "Sol y Darío"

Des de la pàgina web de la Junta d'Andalucia, hem trobat un cómic que ens ha agradat.




El títol del còmic és: "Sol y Darío". Este cómic està adreçat a l’alumnat entre 11 i 14 anys i va dirigit a conscienciar als alumnes sobre la realitat social de la població amb discapacitat associada a limitacons en la movilitat. Esperem que us agrade. Clicant sobre la imatge podreu gaudir d'ell.



dilluns, 18 de juny de 2012

Setmana del 18 al 24 de juny

Des de Ceapa, ací teniu les activitats per treballar les Competències Bàsiques en família per a esta setmana.


Per al dimarts, us recomanem l'entrada que vam publicar fa un temps per a practicar les operacions amb euros i cèntims...passeu-ho bé!! Cliqueu sobre l'enllaç per accedir-hi.


dissabte, 16 de juny de 2012

Brain Gym: uns quants exercicis més

Ací teniu uns quants exercicis més per a practicar el Brain Gym extretes del llibre "Mi hijo no es un problema, tiene un problemade María Docavo Alberti i editat per CEPE. 




  • Mussol (alliberament d'estrés)

 
- Relaxa els muscles, coll i mandíbula.
- Ajuda a enfocar amb la vista.
- Ajuda a concentrar-se millor.
- Ajuda a memoritzar.
- Coordina ulls, oïdes i moviment.
- Ajuda a llegir i escriure.  



La mà esquerra es posa damunt del múscul del muscle dret i fa un xicotet massatge al múscul mentre meneja el cap lentament d'esquerra a dreta i de dreta a esquerra lentament i diverses vegades amb els ulls mirant al front (acompanyant el moviment del cap). Es repetix amb l’altra mà en el muscle esquerre. Respirant sempre per la boca. Repetir amb les dos mans però rotant el cap lentament al mateix temps que es fa un xicotet massatge al múscul.


  • Despertador, ronyó 27 (alliberament d'estrés)

 
- Ajuda a pensar més clar, connecta els dos hemisferis.
- Millora la comprensió lectora.
- Ajuda a no confondre les lletres.
- Recarrega energia.  




Este exercici activa els punts d'acupuntura relacionats amb el ronyó, activen l'energia de tot el cos i equilibren. Davall de les clavícules en el centre hi ha dos xicotets clavills, es pressiona lleugerament en els dos punts amb el dit polze i índex i l’altra mà en el melic, es fa un xicotet massatge durant tres minuts i es repetix amb l'altra mà.




  • Estirada i massatge d'orelles ( alliberament d'estrés)

 

- Ajuda a la concentració.
- Escolta millor.
- Veure millor.  





Este exercici estimula tots els òrgans a través dels punts d'acupuntura dels meridians energètics. Recarrega energia i activa les funcions vitals, equilibrant l’organisme. Amb el polze i índex s'agafen les orelles i es fa un xicotet massatge a la vegada que s'estiren lentament de dalt baix i suaument amb moviments rotatoris durant uns segons.


  • Integració d'hemisferis (alliberament d'estrés)


- Relaxació.
- Alliberament d'estrés.
- Major concentració.  



Este exercici integra les dos parts del cos i els dos hemisferis cerebrals. Equilibra a nivell emocional i mental així com produïx relaxació muscular i del sistema nerviós.

Tombat o assentat s'encreuen les cames i les mans durant uns segons i després al contrari.

Assentat o de peu s'ajunten els dits de les mans només tocant la part final de cada dit de la mà contrària, com a postura d'oració però amb les mans creuades.



  • Centrament


- Ajuda a concentrar-se.
- Equilibra a nivell emocional i mental.
- Produeix relaxació.  




S'assenta en una cadira redobla una cama i es recolza sobre l'altra, se subjecta per davall del genoll i el turmell i es mou el peu de dalt baix durant uns segons i es repetix amb l'altra cama.

divendres, 15 de juny de 2012

Brain Gym: més exercicis


Ací teniu uns quants exercicis més per a practicar el Brain Gym extretes del llibre "Mi hijo no es un problema, tiene un problema" de María Docavo Alberti i editat per CEPE. 



  • Rotació de maluc (equilibri)


- Ajuda a centrar-se.
- Ajuda a tindre confiança en si mateix, regula l'equilibri físic i psíquic.
- Ajuda a estudiar més i concentrar-se.
- Coordinació.
- Recarrega energia.
- Millora la vista.
- Relaxa la zona del sacre i el sistema nerviós.




El xiquet s'assenta en terra amb les cames doblegades i les mans recolzades en terra. Es meneja d'esquerra a dreta lentament, fa xicotets cercles amb el maluc i finalment huits tombats. Amb este exercici es mana energia al cervell, connectant-lo amb la zona sacra.



  • Respiració abdominal (alliberament d'estrés)


- Major atenció.
- Relaxa i allibera estrés.
- Facilita la parla i lectura.
- Oxigena l'organisme i el cervell.
- Relaxa el sistema nerviós. 





Es posen les mans davall del melic, inspira profund imaginant que tens un globus en el budell i ho vas unflant a poc a poc amb el teu aire. Comptes fins a quatre i després ho vas desunflant a poc a poc soltant l'aire per la boca. Tot s'unfla i desunfla soltant l'aire per la boca. Tot això sentint amb les mans corn s'unfla i desunfla el globus.




  • Elefant (equilibri, tres dimensions)


          - Millora l'audició i la vista.
          - Ajuda a parlar i expressar-se.
          - Millora la memòria.
          - Ajuda a comptar i pensar més tranquil.
     - Relaxa el coll i la / columna vertebral i el   sistema nerviós. 






El xiquet, de peu, estira un braç cap amunt i avant, recolza el cap en el muscle del braç estirat i començant des del centre i mirant la seua mà realitza huits tombats en l'aire, després de sis vegades canvia de braç i fa el mateix (el braç pareix una trompa d'elefant).



  • Centrament (energètic, equilibri]

De peu, s'avança una cama i es flexiona un poc, l'altre peu queda darrere, de costat, el maluc es gira cap a la cama doblegada i  el cap mira al front, una vegada en esta posició es fan xicotetes espentets cap avall, després es canvia de cama i es gira cap a un altre costat.



  • Un altre tipus de centrament

Recolzant-se en el cantó d'una taula, flexionar una cama i estirar l'altra també flexionada doblegant les puntes dels peus i donar xicotetes espentets cap avall.



  • Estirada (alliberament d'estrés)

 
-Millora l'escriptura.
-Relaxa els muscles i el coll.
-Relaxa els dits a l'escriure.
-Ajuda a expressar-se millor i a vocalitzar.
-Facilita la concentració.  





De peu, s'estira un braç cap amunt i se subjecta amb l'altre doblegat per darrere del cap, el braç estirat espenta lleugerament cap al cap i el braç que el subjecta tira lleugerament en sentit contrari. Després el braç estirat tira cap avant fent contrapressió. 

dijous, 14 de juny de 2012

Brain Gym: exercicis


Hui continuem amb uns exercicis de Brain Gymm extrets del llibre Mi hijo no es un problema, tiene un problema de María Docavo Alberti i publicat per CEPE. Els dibuixos també són del mateix llibre.


Estan traduits al valencià i us convidem a fer-los si els considereu interessant.

  • Beure aigua

 
-Ajuda a la concentració.
-Els órgans poden treballar al seu màxim potencial.


L’aigua és un trasmissor d’energia, és fonamental que el cos estiga suficientement hidrata per a poder aprendre amb facilitat. Abans de fer els deures s’ha de beure un got d’aigua, i a l’escola els xiquets han de dur una botella d’aigua.









  • Moviments creuats  (tres dimensions, bloqueig esquerra dreta)


-Ajuda a connectar els dos hemisferis cerebrals.
-Millora la lectoescriptura, ajuda a escoltar millor i comprendre millor el que es llig.
-Millora la coordinació.
-Equilibra la part emocional i intuitiva i la lògica.
-Ajuda a distingir l’esquerra de la dreta.


El moviment es realitza tocant amb una mà el genoll contrari alternativament; primer la mà esquerra amb el genoll dret, alçant-la, i després, la mà dreta amb el genoll esquerre, succesivament; 20 vegades.

L’exercici s’ha de fer amb ritmo, amb el muscle i el braç contrari solt, si costa molt i perd l’equilibri es pot fer gitat al principi. Este exercici s’aprén ràpidament si es repetixe unes quantes vegades durant uns dies.

Este exercici s’ha de repetir diàriament durant varios mesos, tant per a xiquets  com adults és un excel·lent alliberador d’estrés.



  • Davant-darrere (tres dimensions)


Es repeteix el mateix exercici però cap arrere; la mà dreta toca el peu esquerre  per darrere, i després, la mà esquerra toca el peu dret per darrere, alternativament. Es repeteix 20 vegades.

Si a la vegada es repeteix l’abecedari i es compta o tararejen les taules de rnultiplicar o una cançó l’exercici és rnés efectiu.

  • Dalt-baix esquerra-dreta (tres dimensions)


-S’integra esquerra-dreta, dalt i baix, és molt útil per a xiquets o molt emocionals o molt analítics amb problemes d’equilibri i coordinació.
-Corregeix rnales postures.
-Ajuda a distingir l’esquerra de la dreta.

De peu, amb els peus creuats, s’alcen els braços cap a dalt, i es baixen amb el cap fins a tocar a terra (en la mesura que es puga), el cap penja relaxat i es balancejen els braços d’esquerra a dreta sis vegades, després s’alcen els braços una altra vegada. Es creuen les cames al contrari i es torna a baixar el tronc amb els braços i cap penjant com abans, es repeteix sis vegades.


  • Hui tombat (tres dimensions)


- Coordina el moviment mà-ull.
- Activa el treball dels dos hemisferis.
- Millora l’escriptura notablement.
- Ajuda a vore i llegir millor i entendre.
- Relaxa els ulls i allibera estrés.
- S’estudia millor i més ràpid.

Es pinta en un full tamany foli un huit tombat; començant pel centre es dirigeix el llapis cap a dalt, dreta, a baix, passa pel centre, a dalt, esquerra, abaix i centre, es repeteix sis vegades o un minut. El full ha d’estar centrat, el huit s’ha de començar des del centre. El cap i el cos centrat i la cadira recta. Si no ix al principi, ajudar-lo agafant bé el llapis per dalt i repassar-lo tantes vegades necessàries junts fins que ho faça tot sol. Repetir amb l’altra mà i després amb les dos en l’aire de peu començant a l’altura del nas separant les dos mans del cos i dirigint els ulls cap al moviment.


  • Moviments oculars (alliberació d’estrés)


          - Ajuda a millorar la lletra.
          - Millora la visió i la concentració.
          - Allibera estrés.
          - Relaxa i redueix el cansament en la conducció de vehicles.

Amb el cap recte es realitzen moviments oculars, girant els ulls de dalt-esquerra a baix-dreta, repetint-los tres o quatre vegades, i després, en sentit contrari. Després es fan una série de moviments ràpids d’esqierra-dreta i altra de dalt- a baix acabant amb una última série de moviments giratoris més lentamene.

dimecres, 13 de juny de 2012

Brain Gym: "Gimnàstica del cervell"


Fa uns dies vam assistir a una xerrada sobre Brain Gym ("Gimnàstica del cervell") que impartia Isabel Compan Fernández. (Si cliqueu sobre el seu nom accedireu a més informació sobre el tema). Aquesta llicenciada en Filosofia i Ciències de l'Educació, facultada internacional de la Fundació Internacional Brain Gym entre altres moltes titulacions, ens va donar una xicoteta però profunda pinzellada sobre esta corrent. Anàvem per curiositat, i vam eixir de la conferència amb moltes ganes de conèixer més sobre el tema i posar-ho en pràctica amb els nostres alumnes (cosa que ja estem fent).

Amb paraules d'Isabel Compan, "Brain Gym és un sistema innovador i eficaç basat en la integració cos-ment mitjançant el moviment. El moviment és la clau! Viure és moure's. La vida és un canvi continuat, sempre nou, sempre demanant. Brain Gym ens ensenya com moure'ns amb els nostres reptes, els nostres somnis i els nostres objectius vitals. Els seus creadors van ser Paul i Gail Denninson, els quals han estructurat una metodologia d'investigació pràctica i aplicada a les persones basant-se en com fa l'aprenentatge el cervell. Els seus descobriments es fonamenten en la comprensió de la interdependència entre el desenvolupament fisiològic, el moviment, l'adquisició del llenguatge i l'assoliment de les competències bàsiques d'aprenentatge per a la vida"

Ens va presentar uns exercicis que són una recopilació d’exercicis de Brain Gymm que va desenvolupar el Dr Paul Denisson per interconnectar els dos hemisferis cerebrals i afavorir la coordinació dels ulls i extremitats necessària per a la lectoescriptura i esports. Estos exercicis es complementen amb exercicis energètics, que tenen per missió la d’activar o equilibrar els nivells d’energia vital necessària per al bon desenvolupament de l’organisme. Són exercicis, com diu l’autora, que estimulen punts anomenats d’acupuntura que s’utilitzen a la medicina xinesa. I tambè són exercicis que ajuden a la reducció d’estrès, estimulant punts neurovasculars i neurolinfàtics de tal manera que s’aconsegueix equilibri emocional, físic i mental.

Estos exercicis són fàcils de fer i segons s’aconsella, haurien de fer-se diàriament, junt a la teràpia de moviment rítmic, depenent de cada cas. Si es fan durant 8 o 9 minuts diaris en total, es millorarà notablement el rendiment i el nivell d’estrès, així com l’equilibri emocional, físic i mental. Esta pràctica forma part d’un programa de desenvolupament personal anomenat Edu-K o Kinesiologia Educativa.

Com podem aplicar-ho a l’aula?
Abans de començar les classes, podem fer un ritual d’entrada conegut com “PACE” (acrònim de quatre moviments bàsics) que ens prepara per a aprendre amb:
  • Energia = Beure aigua: el 75% del cos és aigua. Beure aigua ajuda a hidratar el sistema cos-ment i facilita un bon funcionament del cervell. És convenient que els nostres alumnes duguen una botella d’aigua a l’escola.
  • Claredat = Botons del cervell: col·locar el dit polze i dos dits d’una mà davall de les clavícules als costats de l’esternon. L’altra mà damunt del melic. Menejar els ulls d’un costat a l’altre. Mig minut així i repetir invertint la posició de les mans. Ajudem així a coordinar l’hemisferi dret amb l’esquerre i millorem la confiança per a desenvolupar activitats, expressar-se, comprendre, etc.
  • Estant Actius = Marxa creuada: tocar amb la mà dreta el genoll esquerre i amb la mà esquerra el genoll dret. Ajudem així a despertar i coordinar els hemisferis i millorem la capacitat motriu, l’escriptura, la lectura, l’audició, la comprensió, etc.
  • Estant Positius = Ganxos: primer creuem els turmells; amb els dits polzes mirant a terra, creuem les mans, entrecreuem els dits i doblem els colzes recolzant les mans sobre el pit. Després descreuem cames, braços i mans mentre les puntes dels dits es toquen. Inspirem amb la llengua tocant el paladar i espirarem relaxant-la.

Els exercicis els podeu trobar en el llibre de Paul i Gail Denninson, Brain Gym. Llibre per al professorat, amb traducció i adaptació de Isabel Compan, publicat per GRAÓ.


En una altra entrada, us explicarem més detalladament alguns d'estos exercicis i d'altres.

dimarts, 12 de juny de 2012

"Juguem a multiplicar": L'avaluació


L’avaluació és molt important en tots els projectes i treballs diaris. En el que venim presentant estos dies “Juguem a multiplicar”, hem volgut fer l’avaluació de dues maneres diferents:

  • A nivell grupal: per a avaluar el progrés dels alumnes es tindrà en compte l'observació diària, la intervenció oral, la realització de proves escrites, etc. i tot això ho podem registrar en una graella com la següent: 

  • A nivell individual: Adjuntem una graella de registre per a que cada alumne individualment puga autoavaluar el seu progrés: 

                                             
  

I ací teniu les plantilles per poder imprimir-les:

Els dibuixos són de Toni Marí Marí “Tirurit” (Eivissa).